lørdag den 25. maj 2013

Fotosafari med Nora

I onsdags hjalp jeg mit barnebarn Nora med at købe et spejlreflekskamera for sine "nonfirmations-penge". Hun var stjerneglad og gik straks i gang med at teste det af. I dag inviterede jeg hende så på fotosafari i et par timer.

Med smurte madpakker og cola, og svært bevæbnede med kameraer, drog vi på cykel til Østerådalen. Herligt roligt i modsætning til larmen fra det årlige karneval i midtbyen.

Som sædvanlig er det stærkt udvidende for min mentale tilstand at tilbringe tid sammen med hende. Altid får vi snakket om både småt og STORT. I dag skulle jeg så også prøve at forklare hende om lukketider og blændestørrelse. Hun ville gerne lære, hvordan man kan få rindende vand til dels at fryse skarpt, dels blive mere douce på billedet. Og det skal jeg vist have læst noget op på ;o)

Vi fik taget en masse billeder, og ikke kun af fugle, som jeg ellers nørder noget i - igen i følge Nora! 

Men der er jo motiver i alt - og alle steder! Her lidt indtryk fra et par dejlige timer i Østerådalen.



Gråand med vandperler

Stadig liv i en gammel pil

Svamp (kender ikke navnet)

Glimmerbøsse på blomst

Hestekastanjeblomst

Dunhammer fra sidste år

Drøvtyggende køer

Flydende vandplanter

Hættemåge


Ingen kommentarer: