mandag den 20. maj 2013

"Nattergalenat" og pinsemandags Glente

Klokken 22.00 søndag nat deltog jeg sammen med 13 andre i en hyggelig nattergaletur i Bolle og Try enge med Kurt Rasmussen som guide. Stille og lidt fugtig aften. Vi fik hørt mindst 9 syngende nattergale. Desværre var det småt med andre nat-aktive fugle. En gøg kunne dog slet ikke holde op med at kalde, og ganske kort hørte vi græshoppesangeren. Vagtel og Engsnarre blev vi snydt for i denne omgang. Men en god og anderledes oplevelse i et område, hvor der ikke kom andre mennesker eller hørtes motorstøj.

Nattergal. Foto: Claus Halkjær, Netfugl





















Her 2. pinsedag kørte Bodil og jeg så en tur i samme område, og henover marker og enge mellem Landbolyst og Bolle svævede min yndlingsrovfugl - den Røde Glente. Den er så smuk, at jeg næsten taber vejret hver gang jeg ser den.

Rød Glente. Foto: Børge Søndergård




















Ingen kommentarer: